Klima cihazının zamanı insanlık kadar eskidir. İlk insanlar ten ısılarını koruyabilmek ve ferdî konfor hazırlamak ciğerin efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Elan sonraları Mısırlı egemen derslik, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. ılımlı çağlarda Leonardo Da Vinci, andıran bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak ciğerin deniz gücü ile çalışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya başlandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanılamattı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk oylumlu kullanım alanını 1920′ li yılların başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her çağ 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Ardından mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. Hızla devam eden yol vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya başlandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini arama eden bir süreçtir. Hasetmüzde insanlar, henüz fariğ ve mümbit yaşayabilmek ciğerin klima aletinı yeğleme etmektedir. Bir kaç sene öncesine kadar klima gösteriş olarak kabul edilmekteydi. İnsanlar evlerinde veya aksiyonyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya pek beğenme etmiyorlardı. Fakat aradan sabık birkaç yılda çok tadil oldu. Artık klima bulunmayan aksiyonyerlerinde kimse çalışmak istememektedir. Önce aksiyonyerlerinde yaygın olarak kullanılmaya süregelen klimalar, son dönemlerde evlerin de mübrem konfor çeyizı olmuşdolaşma. Son uygulayım bilimi ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı yalnızca edebiyat serinleşmek ciğerin kullanılan bir çeyiz olmaktan çıfamilyap, kışın da ısınmak ciğerin yeğleme edilen çeyiz yapmıştır. Klima kullanım alışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye başlamıştır. Pazardaki ürün ve eder çeşitliliği karşıtsında tüketicilerimiz hüküm verme sürecinde epey karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın alınan klimaların, Türkiye’ nin abuhava koşullarına ve klimatize edilmek istenen mekana şayeste seçilmemiş olması, ehliyetli servis desteğinin esenlanamaması, yakınlarında montaj icraatının konstrüksiyonlmaması üzere nedenlerle maatteessüf tüketicimiz kıygın olmaktadır. Kazançlı ömrü ülkemiz koşullarında yaklaşık 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın ahiz maliyetinin birlikte pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti de dikkate alınmalıdır. Klima çeyizı satın alınmadan önce bu kriterler dikkate alınarak bayağı bir tetkik konstrüksiyonlmalıdır.